BOTCRAFT

Standard chatbot

Miért standard?

Egy chatbot feladatai közé szinte bármit sorolhatunk. A kedélyes csevegéstől kezdve, az összetett számítási feladatok elvégzését, de akár az asztalfoglalást vagy a repülőjegy rendelést is. Ezek a chatbotok viszont már komplex feladatokat látnak el.

A standard chatbot ezekre sajnos képtelen, mert nincs mögötte olyan üzleti logika programozás, amivel bonyolultabb feladatokat is elláthatna. Egy standard chatbot csak a beszélgetés folyamatát képes a felhasználóval tartani. Ez lehet akár gyakran intézett kérdésekre való válasz, egy előre felépített adatbázisból, de lehet különböző prezentációs tartalom is, a cégbemutatástól a termékek leírásáig bármi.

Mik lehetnek ezek a feladatok?

HÍRLEVÉL

Rengeteg energiát fektettél már az email alapú hírlevélbe, de a konverzió még mindig csak 5% körüli? Míg a hírlevelek e-mailek 80%-át nem olvassák el, addig a chatbot üzenetek 95%-a 24 órán belül célba ér. Az emberek több interakciót akarnak, ezért érdemes már most átgondolni a kampányok Facebook Messenger-es verzióját.

EDUKÁCIÓ

Szolgáltatásod, terméked a vevőid edukációját is igényli? Vagy a szolgáltatásod edukatív? A chatbottal interaktív kérdezz felelek jöhet létre, akár szabadszavas mondatokon keresztül is. A tudást szócikkekben tárolva akár egyszavas akár egyszerű mondatos illeszkedéssel is megjeleníthető.

GY.I.K.

Gyakran ismételgetik ugyanazokat a kérdéseket pedig már ötszázszor megválaszoltad? Engedd el, és bízd rá a chatbotra. Az összegyűjtött kérdéseket tematikusan kezeli a bot, és bármikor bővíthető új kérdésekkel és válaszokkal. A szöveges válaszok mellett a bot küldhet képeket, hangfelvételeket vagy akár videókat is.

Hogyan dolgozik a standard chatbot?

SZEKVENCIÁKKAL

A standard chatbot a hírekhez, illetve egyéb ütemezett üzenetekhez használja a meghatározott időrendben elküldött tartalmakat. Szemben az email hírlevéllel itt videókat és egyéb rich-media tartalmakat is küldhetünk. Az időszakos üzenetekből azonnal rávezethető a felhasználó akár egy kvízre, vagy más érdekes tartalomra.

PÁRBESZÉDDEL

A standard chatbot képes előre felépített párbeszéd folyam alapján, illetve bizonyos szavak előfordulása esetén értelmesen válaszolni. Ezeket a párbeszédeket felhasználhatja akár edukatív célokra is, így legyen az egy fiataloknak szóló kényes téma, vagy általános tudásanyag átadása a felhasználónak.

STRUKTÚRÁKKAL

A standard chatbot képes egyszerűbb vagy összetettebb szövegi struktúrák átadására, így akár egy kérdezz-felelek - pl.: Gy.I.K. - vagy egy összetettebb, több lépcsőben felépített válaszokkal kommunikálni.